Monday, May 30, 2011

beg sunbonnet sue

As salam semua....

Maaf bila blog ni sunyi....hasil tangan saya yang terbaru ialah beg sulam tampal(applique) sunbonnet sue....semangat timbul dari group FB 1 hari 1 produk...terima kasih utk geng 1d1p dan zila kasim....bersemangat kita buat walaupun ada yang baru pertama kali mencuba....

sebenarnya saya pun baru pertama kali mencuba buat beg ni...tanpa guru lak tu...ikut penerangan dari buku je...tak berapa paham gak...akhirnya buat ikut pemahaman sendiri....alhamdulillah jadi juga beg walaupun ada kekurangan....



beg ni agak besar....maklum la..baru belajar....ikut je ukuran dalan buku tu....material saya guna heavy cotton dan lining kain cotton biasa je....bahagian applique tu jadi poket...



detail - applique sunbonnet sue guna teknik machine applique(satin stitch)lekatkan kepingan kain guna fusible web(heat&bond),hand embroidery(lazy daisy & stem stitch),3D effect(flower beads),simple quilting keliling sunbonnet sue....

saya harap sifu2 wat beg sudi beri komen & tunjuk ajar....saya masih dalam proses belajar....

p/s...klu saya buat beg ni byk2 ade org nk beli ke?....hehehe...;p

13 comments:

MamaDaniel said...

akak.. sweet nyer beg nih... warna sue sgt matching dengan kain pink plain & bunga2 tu.. terror la akak matching2.. :)

and nice pictures too... :)

Mila@Rimbun said...

cantiknya applique tuh... gambar pon mcm pro lah

ayu said...

wah, cantiklah kak. gambar pun cantik.
Akak guna kamera model apa ye? sama mcm yg kak zila ltk kt group tu ke? ayu pun tgh mencari kamera ni.Kamera lama dah rosak.

suhaila said...

Salam perkenalan...
Cute sunbonnet awak...saya ada satu, tp tak tau nak tampal kat mana...beg plg sesuai ke?

ainiayu said...

mamadaniel....tq...akk masih belajo ni...tk reti sgt match kaler...yg ni kira warna selamat la...hehehe...

hubby yg amik gambo...:)

ainiayu said...

mila...tq...:))

ainiayu said...

ayu..tq...hubby akk guna nikon d90...tk sama ngan zila...klu ada masa jenguk la nikon centre kt times square...kt sana tkde jual kamera tp leh cuba mcm2 model kamera & lens...nnt senang la nk wat pilihan tepat....:))

ainiayu said...

salam kenal suhaila...tq sbb sudi jenguk blog sy ni...sunbonnet sue leh wat mcm2...selain utk beg,awak leh gak wat sarung kusyen,hiasan dinding,book cover @ tampal kt tshirt dll...yg penting kreatif....insyaallah hasilnya menarik...:)

Rai said...

Ok kak. Dalam gambar nampak cun gitew. Pos ke klang ye. TQ. :)hi hi

ainiayu said...

hehehe...nk ye....wat la sendiri...kan raihan pandai wat beg....;p

Erpha Ahdayani. said...

salam kenal dear...
I think mek sue ni la yg jd my fav di antara meksue2 dlm 1h1p... good job! harapkan sy mmg tak jd applique nih :-)

ainiayu said...

salam kenal....

tq...cuba la buat 1...insyaallah jd sbb mcm2 leh wat ngan mek sue ni...plg simple buat kt tshirt anak...:)

Nur Aini said...

kak ayu...saya (eni) nak order boleh tak??? nnti saya inbox akak di FB ok.