Saturday, September 5, 2009

sulaman baju kurung

ini adalah antara baju kurung yang telah siap dijahit dan disulam....saya rasa tak perlulah saya letakkan gambar baju kurung penuh kan....semua dah tahu bentuk baju kurung.....hehehe....(malas nk amik gambar sebenarnya.....)

di sini saya nak tunjukkan antara corak sulaman ada dalam koleksi saya....(bila le saya nk masukkan koleksi corak sulaman dalam blog ni.....nnt lah...pelan2 ye...)corak sulaman ni dipilih oleh tuan punya baju sendiri...jadi saya ikut je la....


ini bukan baju yang telah saya masukkan dalan entri sebelum ni....kain yg sama...mungkin baju anak dia kut.....


kita tengok rapat sikit ye....


ramai pulak yang minta corak sulaman yg macam ni sekarang....mungkin trend kut...sebab baju yang dijual siap pn banyak bersulam corak lebih kurang macam ni....apa nama dia ye???....ala2 baju tarzan je...ye tak?...kikiki.....saya pn ada satu kurung moden sulam macam ni....(jadi tarzan jugak la makcik ni....)tapi pada pendapat saya corak sulaman macam ni lebih cantik pada kain kosong @ corak yg ringkas sebab ia akan menyerlahkan lagi corak sulaman.....



yang ni pulak tuan punya baju minta corak yang ada kerawang....so ikut je permintaan dia....amacam....ok tak?...


corak sulam dari dekat....


sulaman ringkas pada bahagian leher.....

5 comments:

Wan Anis Sorfina said...

wowww... pndai lah ainiayu menyulam!

ainiayu said...

laa...wan...mesin yg sulam la...klu akak pandai sulam...tkde la guna mesin tu...wan pn leh sulam camtu klu ada mesin cam akak guna...(ayat promote nih...kikiki...)

Wan Anis Sorfina said...

huihhh mahal tu kak mesin tu.. ni nak beli mesin jait yg cikai2 pun tak terbeli2 lagi.. ngehhhh~ prasan tak beli dah, bukannya penjait tegar pon.. hehee

Yati said...

Ainiayu, sulam kerawang tu cantik. I like...! :)

ainiayu said...

thanks yati...heheh...klu nk bgthu ye...